ALARM HABER ALMA MERKEZİ NEDİR? VE NASIL ÇALIŞIR ?
larm Haber Alma Merkezi; kendisine bağlı bulunan abonelere ait güvenlik panellerinin 7 gün 24 saat esasına göre telefon hatları yardımı ile uzaktan elektronik ortamda izlenmesi esasına göre çalışan, T.C. İçişleri Bakanlığının 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun 5 'inci maddesi uyarınca yapılanmasını tamamlamış, emniyet birimleri ile ortak çalışan ve resmi makamlar tarafından sürekli denetlemelere tabi tutulan İçişleri Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş yarı resmi bir kuruluştur. Abonelerimize ait tüm bilgi ve belgeler gizlidir (sistemin kurulu olup olmadığı dahil) sadece YETKİLİ PAROLA karsılığı paylasılır. PAROLA ALINMADAN HİÇBİR İŞLEM YAPILMAZ. Yazışmalarımız "Hizmete Özel" dereceli gizliliğe sahiptir. Tüm çalışanlarımız güvenlik sorgulamasından geçirilmiş kişilerdir ve her biri yine İçişleri Bakanlığı'nın onay yazısı ile göreve başlatılmışlardır.
Elektronik güvenlik panelleri, sisteme kablo yardımı ile ya da kablosuz olarak bağlanmış değişik amaçlı detektörlerden (hareket, ses, ısı, duman, titreşim, gaz, su, alev) ya da direk uyarı düğmelerinden almış oldukları sinyalleri ve periyodik kontrol sinyallerini bağlı bulunan telefon hattı ve/veya tesis edilmisse GSM modüle üzerinden birkaç saniye içerisinde Alarm Haber Alma Merkezine iletir. Telefon hatları telekomun sorumluluğunda olup oluşan arızalardan kaynaklanan bilgi kayıplarında merkezimiz sorumlu değildir. 1- Alarm merkezlerinin Emniyet/Jandarma harekat merkezlerine gönderecekleri alarmlarda uymaları gereken öncelik sıraları İçişleri Bakanlığı tarafından belirtilmiştir. Bir alarmın oluşması durumunda AHM operatörleri önceden belirlenen prosedürler doğrultusunda ilgili yerleri (yetkili kişi, polis, jandarma, itfaiye, ambulans) arayarak durumdan haberdar edilir. Türkiyenin neresinde olursa olsun, Eğer evinizde veya işyerinizde halen kullanmakta olduğunuz bir güvenlik sistemi var ise; Bu güvenlik sisteminin 24 saat bir merkezden gözetlenip, alarm anında size veya ulaşılmasını istediğiniz kişiler ile temasa geçmesini istiyor iseniz Sadece bir telefon hattı ile güvenlik sisteminizi AHM'ye bağlanabilir. AHM Müşterisi Olmanın Avantajları AHM'nin Müşterilerine verdiği hizmetler; Alarm sisteminizin 24 saat aralıksız izlenerek gelen sinyallerin takip edilmesi, Alarm aktivite raporlarının size özel verilen şifre ile web sitemizden takip etmenizi sağlamak, Telefonla sisteminiz ile ilgili problemlere teknik destek.ALARM HABER ALMA MERKEZİ NASIL ÇALIŞIR?
ALARM HABERALMA MERKEZİNDEN ALINACAK HİZMETLER NELERDİR?
2- Müşteri AHM' ye alarm sistemini kurma ve çözme saati belirtilmiş ise, (örn. 06:00 mağaza açılışı, 19:00 mağaza kapanış saatidir gibi) sistemin belirtilen saatten önce devre dışı bırakılması ya da kurulma saatinde kurulmaması gibi durumlarda müşteri tarafımızdan bilgilendirilir. Böylece çok kullanıcılı sistemlerde kendi içinde soyulma yada şifrenin öğrenilmesi olasılığına karşı PAROLA alınarak bu tür riski de ortadan kalkmış olur. Mesai saatlerinin değişmesi durumunda yada mesai dışı açılışlarda önceden AHM bilgilendirilmelidir. Bu kontrolde amaç işyerine parola sormak değil unutulduğunda devreye girerek bilgilendirmektir. Abonelerimizin de bu konuya gerekli hassasiyeti göstermesi beklenmektedir.
3- AHM Yetki ve sistem özelliklerinde de belirtildiği gibi AHM sisteminizi uzaktan açma yada kurma gibi bir yetkiye sahip değildir. Bu tür bir sistem güvenlik açığı olarak değerlendirildiği için yasaklanmıştır. Yetkili şifreler sadece sizin tarafınızdan bilinmektedir ve hiçbir şekilde şifrelerin kaydı tutulmamaktadır.Sistemin kurulması unutulduğunda kurulan alarm panelinin özelliği olarak otomatik kurulma devreye girerek önceden programlanmış saatte otomatik olarak devreye girer ve sisteminiz kurar. Başta da belirtildiği gibi merkezimizden bağımsız olarak alarm paneli otomatik olarak sistemi devreye sokar. Otomatik kurulma saati elektirik kesintilerinden etkilenerek ileri yada geriye doğru kayabilmektedir. Bu saat ayarı SADECE PANELDEN GÜNCELLENEBİLMEKTEDİR. Güncellenirkende mesai saatleri dışındaki saatler seçilmelidir.
4- Müşterinin sisteminde oluşan arızalar, Haber Alma merkezi tarafından görülür. Müşteri bilgilendirilerek servis verilir ve sorun giderilir. Gerekirse gece yarısı dahi servis yönlendirilir.
Buradaki amaç, olası risklerin gerçekleşmesi durumunda yetkililere bilgi aktarmak ve olaya müdahale edilmesini temin etmektir. Alarm sistemleri günümüzde konutlarda ve işyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ancak alarm sistemleri tek başına tam bir koruma sağlayamazlar. Örneğin, siz evde yokken evinizde yangın çıkarsa alarm sisteminiz hemen devreye girebilir, fakat alarma müdahale edecek birileri bulunmazsa sirenlerin çalması pek bir anlam ifade etmez. İşte bu ve buna benzer birçok noktada Alarm Haber Alma Merkezimizdeki sistem devreye girer. Alarm Haber Alma Merkezine bağlıysa, lokal sirenler devreye girmese bile, yangın sinyali en geç 20 saniye içerisinde Alarm Haber Alma Merkezimize ulaşır. Buradaki görevli operatörümüz, olayı sizin önceden bildirmiş olduğunuz telefon numaralarına ve güvenlik birimlerine anında bildirir. Böylece alarm sisteminiz, dolayısıyla eviniz,işyeriniz,deponuz vb. 24 saat gözetim altında tutulmuş olur.Ayrıca,sadece yangın ve güvenlikle alakalı değil,24 saat gözetime ihtiyaç duyulan her türlü kritik değer Alarm Haber Alma Merkezinden kontrol edilebilir. Abone tarafındaki alarm sisteminin panel ve kominikatörüne bağlı olarak, Alarm Haber Alma Merkezine yangın, baskın, soygun, tıbbi alarm, su baskını, açılış kapanış ve servis ile ilgili bilgiler iletilebilir. Sistemlerin Açılış-Kapanış özelliği ile hangi kullanıcının ne zaman Açılış-Kapanış yaptığı belirlenebilir. Böylece çok kullanıcılı sistemlerde kendi içinden soyulma riski ortadan kalkar. Açılış-Kapanış saatleri ile işyeri mesai saatleri puantajı çıkarılabilir. Alarm Haber Alma Merkezine servis ile ilgili mesajların gelmesi ile yanlış alarmlar büyük ölçüde azaltılabilir ve servis zamanından tasaarruf sağlanabilir.